Radio Białystok | Wiadomości | Kierowcy mogą już skorzystać z nowych wiaduktów na trasie Rail Baltica
Mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym. Już prawie wszystkie wiadukty na trasie kolejowej Czyżew - Białystok są oddane do użytku.
Z dwóch kolejnych wiaduktów mogą już korzystać kierowcy i piesi. Otwarte są bezkolizyjne skrzyżowania dróg w miejscowościach Dąbrowa-Łazy i Szepietowo-Janówka w powiecie wysokomazowieckim.
Wiadukt w Dąbrowie-Łazach ma 80 m długości, a wraz z drogami dojazdowymi prawie 900 m. Zapewnia drogę o jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz ciąg pieszo-rowerowy. Obiekt sąsiaduje z przystankiem kolejowym, dlatego dla wygodnej i bezpiecznej komunikacji wykonano schody oraz pochylnie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Z kolei w pobliżu wsi Szepietowo-Janówka zbudowano wiadukt nad torami i przebudowano układ komunikacyjny w rejonie dawnego przejazdu. Przeprawa wraz z dojazdami ma 1100 m długości - mówi Tomasz Łotowski.
Na trasie Czyżew - Białystok powstanie 25 bezkolizyjnych skrzyżowań. W budowie są jeszcze tunele pod torami: w Łapach i Baciutach i wiadukt nad linią kolejową w Trypuciach.
Budowa dwupoziomowych przepraw przez tory to jeden z istotnych elementów modernizacji linii kolejowej Rail Baltica, mający szczególne znaczenie dla lokalnej społeczności. Wiadukty zastępują dotychczasowe przejazdy w poziomie szyn, a kierowcy nie muszą zatrzymywać się już przed torami - mówi Tomasz Łotowski.
Modernizacja trasy kolejowej Czyżew - Białystok ma się zakończyć w tym roku. Prace kosztują 3,4 mld zł - głównie unijnych pieniędzy.
To zwiększy bezpieczeństwo kierowców i pasażerów pociągów. Kolejne dwa bezkolizyjne skrzyżowania oddano do użytku na podlaskim odcinku trasy kolejowej Rail Baltica.
Budowane są m.in.: zadaszenie peronów i podziemne przejścia. Białystok i Łapy - na tych dwóch stacjach trwają teraz największe prace przy przebudowie linii kolejowej Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku.
To ułatwienie dla pasażerów i mieszkańców. Na remontowanej trasie kolejowej Rail Baltica powstaną trzy dodatkowe przejścia podziemne.