Radio Białystok | Wiadomości | Gala finałowa plebiscytu Podlaska Marka w tym roku odbędzie się online i bez udziału publiczności
Gala finałowa plebiscytu Podlaska Marka Roku i ogłoszenie jego laureatów, z powodu pandemii odbędzie się później niż zwykle - 10 września.
Laureaci konkursu będą promowani przez Urząd Marszałkowski
Finał konkursu Podlaska Marka Roku w tym roku online z Opery i Filharmonii Podlaskiej. 10 września, godzina 18:00 startujemy i wszystkich bardzo serdecznie zapraszamy do oglądania online. Będzie niespodzianka, w tym roku przygotowaliśmy specjalny spektakl zatytułowany "Podlaskie zasilane naturą"
- mówi Magdalena Łyżnicka-Sanczenko z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Laureaci konkursu, których poznamy 10 września, będą promowani przez Urząd Marszałkowski.
Laureatów, których wyłoniła już kapituła, o których powiemy na gali finałowej, będziemy promowali też na naszych nośnikach, w mediach społecznościowych i na innych kanałach. Tak, żeby informacja o nich, o tym, co sobą prezentują, dotarła do jak największego grona osób. Też będziemy robili swego rodzaju reportaż z Podlaskiej Marki Roku. Będziemy chcieli, żeby ten reportaż ukazał się w telewizji publicznej, czy to w jedynce, czy w dwójce
- mówi marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
W plebiscycie Podlaska Marka jest 27 nominowanych w 9 kategoriach (produkt spożywczy, użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo, biznes i projekt 4.0). W głosowaniu internautów na Podlaską Markę Konsumentów, najwięcej głosów zdobyła białostocka księgarnia internetowa TaniaKsiążka.pl.
W kategorii kultura o tytuł Podlaskiej Marki 2019 ubiega się m.in. przedstawienie "Hobbit" Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku. Prapremierze tego tytułu w reżyserii Grzegorza Suskiego patronowało Polskie Radio Białystok.
W środę (5.08) ogłoszono listę 27 nominowanych w konkursie Podlaska Marka na najlepsze regionalne produkty, inwestycje, odkrycia, innowacyjne pomysły, wydarzenia kulturalne i społeczne. Plebiscyt to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Ponad 200 kandydatów zgłoszono już do tegorocznej edycji konkursu Podlaska Marka. Najwięcej zgłoszeń - 40 - jest w kategorii "produkt spożywczy".