Radio Białystok | Wiadomości | Na brak kontaktu z lekarzami w przychodniach narzekają pacjenci - coraz więcej skarg trafia do NFZ
Dodzwonienie się do przychodni jest trudne, a lekarze rodzinni skupiają się na udzielaniu teleporad i nie przyjmują w gabinetach – to skargi pacjentów, jakie cały czas napływają do podlaskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Tymczasem lekarze odpowiadają, że tak już będzie wyglądała praca przychodni, a pacjenci muszą się do tego przyzwyczaić, bo chodzi o bezpieczeństwo.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta przekazało do NFZ łącznie 973 skargi pacjentów, które dotyczyły funkcjonowania podmiotów leczniczych w marcu i kwietniu 2020 r. Na stronie internetowej podlaskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia cały czas publikowane są aktualne informacje dotyczące gabinetów, które czasowo zawiesiły działalność oraz tych dostępnych.
Jeżeli na nowo nie opracujemy procedur działania, to we wrześniu służbie zdrowia może grozić paraliż spowodowany wystąpieniem drugiej fali epidemii koronawirusa – powiedział PAP prof. Bolesław Samoliński, przewodniczący Rady Ekspertów przy Rzeczniku Praw Pacjenta.
Mimo że w Polsce jest już coraz mniej różnego rodzaju ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa, zasady przyjmowania pacjentów przez lekarzy rodzinnych jeszcze długo się nie zmienią.
W audycji kontynuujemy temat koronawirusa i mówimy, jak korzystać z opieki medycznej w okresie świąt wielkanocnych.