Radio Białystok | Mniejszości | Po sąsiedzku | Nasi nowi sąsiedzi – uchodźcy wojenni z Ukrainy 27.02.2023
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Rok po rosyjskiej pełnowymiarowej inwazji z Kateryną Hacko z Fundacji „Polza” rozmawiamy o sytuacji, potrzebach i problemach uchodźców wkrótce po 22 lutego 2022 i obecnie.
Szkoły to jedno z miejsc na „pierwszej linii frontu” w obliczu fali uchodźców, wśród których dominowały kobiety z dziećmi. Szkoła Podstawowa nr 9 w Białymstoku to placówka, która już przed lutym 2022 miała doświadczenie w pracy z cudzoziemcami. To także jedna z dwóch białostockich szkół, w której odbywają się lekcje języka ukraińskiego. Opowie o tym dyrektor Edyta Harasimczuk i nauczycielka języka ukraińskiego Aleksandra Iwaniuk.
Z Sacydą Dżemaldinową rozmawiamy o roli asystentów międzykulturowych w szkołach w procesie adaptacji i integracji uchodźców.
Będziemy także na zajęciach języka ukraińskiego dla uchodźców. To nowy projekt w Centrum Aktywności Społecznej, a opowie o nim Alina Tkaczyk.
Zaprasza Sławomir Sawczuk
Hub Nowaja Ziamla i Fundacja Polza działają na rzecz uchodźców i migrantów
W 2022 roku Podlaskiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża stworzył w Białymstoku Centrum Integracji dla uchodźców z Ukrainy
Za nami pierwszy miesiąc roku szkolnego, więc dzisiejszy program poświęcimy problematyce związanej z obecnością w polskich placówkach edukacyjnych dzieci cudzoziemców, przede wszystkim z Ukrainy, a także z Białorusi.
W audycji mówimy o roli i znaczeniu organizacji pozarządowych we wspieraniu uchodźców i migrantów na przykładzie Fundacji Dialog.
W audycji opowiadamy o kilku inicjatywach i wydarzeniach, które łączy miejsce, w których się odbywają lub odbyły. Jest to Centrum Aktywności Społecznej w Białymstoku, w którym działa także Centrum Spilno UNICEF Białystok
Minęła już druga rocznica pełnowymiarowej rosyjskiej agresji na Ukrainę. W audycji spotkam się z uchodźczyniami, które opowiedzą o ich drodze do Polski, pierwszych dniach pobytu w obcym kraju, problemach, przed którymi stoją każdego dnia.
Jak polska szkoła radzi sobie z kwestią obecności dzieci z doświadczeniem migranckim?
W audycji przedstawimy pracę na rzecz uchodźców i migrantów kilku organizacji, które działają w naszym regionie
Poruszając różne aspekty życia i działalności naszych nowych sąsiadów – migrantów oraz uchodźców opowiadamy kwestiach związanych z ich zawodową i społeczną aktywizacją
Prowadzący:
Źmicier Kościn