Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Czy budowę drogi ekspresowej przez Augustów poparło więcej osób niż wytyczenie tej trasy przez Knyszyn?
autor: Marcin Kapuściński
Pyta o to poseł Jarosław Zieliński, który domaga się od ministra infrastruktury posumowania konsultacji projektu Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Polityk Prawa i Sprawiedliwości podkreśla, że będzie to jasny sygnał, iż za wariantem Białystok-Augustów-Raczki opowiedziało się więcej osób.
- Tych wystąpień jest obecnie bardzo dużo. Zdecydowanie więcej niż w tamtej sprawie. Nie chodzi jednak o licytację. O naszym wariancie się nie wspomina, a o tamtym wielokrotnie mówi się, że samorządowcy się go domagają. Rzecz w tym, aby pokazać jak jest naprawdę i nikt nigdy więcej w przyszłości - ten czy, inny minister, nie mówił, iż w konsultacjach nie było wniosków w tej sprawie.
Poseł Zieliński chce, aby resort infrastruktury szczegółowo przeanalizował zgłoszone uwagi.
- Pytam ministra, ile takich wniosków wpłynęło w czasie konsultacji publicznych. Domagam się wykazu instytucji je składających. Proszę również o podanie liczby osób, które wystąpiły z tym postulatem. Chcę się też dowiedzieć, jakich argumentów używano na rzecz uzupełnienia sieci dróg ekspresowych w województwie podlaskim o ten odcinek.
Przypomnijmy, że obecnie trasa Białystok-Augustów-Raczki zaplanowana jest w wariancie 2 plus 1. Drogę ekspresową łączącą Via Baltikę z Via Carpatią wytyczono natomiast przez Knyszyn i Ełk.
Czy zaniechanie budowy drogi ekspresowej między Białymstokiem, Augustowem i Raczkami będzie naruszeniem zapisów międzynarodowej „Deklaracji Łańcuckiej”? Takie wątpliwości ma poseł Jarosław Zieliński.
Suwalscy radni i władze miasta zaapelowali dziś (02.09) o wpisanie trasy Białystok - Augustów - Raczki do rządowego „Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030”. Liczą, że dzięki temu na tym odcinku „ósemki” powstanie dwupasmowa droga ekspresowa.
Samorządowcy z powiatu suwalskiego zaapelowali do premiera o wpisanie trasy Białystok - Augustów - Raczki do rządowego "Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030". Liczą, że dzięki temu na tym odcinku "ósemki" powstanie dwupasmowa droga ekspresowa.